Biznes - o firmowych stronach www

óraResponsywna strona ww, czyli jaka?Jeśli potrzebujesz nowej strony internetowej,...lub dopiero co zakładasz swoją działalność, zwróć uwagę na jeden BARDZO ważny aspekt - responsywność. Co to znaczy? Że strona będzie się prawidło

Biznes - o firmowych stronach www Krótki poradnik o tym, jak wybrać wykonawcę firmowej strony internetowej. Na co zwracać uwagę i jakie zadawać pytania? A może potrzebujesz gotowej rekomendacji?

Responsywna strona ww, czyli jaka?

Jeśli potrzebujesz nowej strony internetowej,...lub dopiero co zakładasz swoją działalność, zwróć uwagę na jeden BARDZO ważny aspekt - responsywność. Co to znaczy? Że strona będzie się prawidłowo wyświetlać na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Dlaczego to takie istotne? Ponieważ od 10-30% wszystkich operacji wyszukiwania w Google odbywa się za pomocą takich urządzeń. I ten wskaźnik cały czas rośnie! Ostatnio Google zapowiedziało usunięcie z indeksów wyszukiwania tych stron, które nie będą dostosowane do urządzeń mobilnych. Oczywiście nie dotyczy to wyszukiwań ze "zwykłych" komputerów, czy laptopów. Więc zanim zdecydujesz się na zakup strony www, to zapytaj wykonawcę czy będzie ona responsywna, a jeśli nie będzie... poszukaj gdzie indziej. Nie warto ponosić dwa razy tych samych kosztów! Nie trać potencjalnych klientów już na starcie.


Strona www - wizytówka dzisiejszych czasów

Strona internetowa stała się obecnie czymś tak samo oczywistym dla każdej firmy, jak niegdyś wizytówka. Dostęp do internetu ma zdecydowana większość Polaków, więc przedsiębiorstwo bez strony www może nie wzbudzać zaufania. Obecnie na rynku jest bardzo wiele firm i freelancerów, którzy oferują tworzenie stron internetowych. Są to pojedyncze osoby szukające zleceń, małe agencje, lub wielkie agencje - więc jak wybrać dobrego usługodawcę? Czy się kierować przy podjęciu decyzji - ceną, czy zawartością portfolio? A może wziąć pod uwagę jeszcze inne czynniki?


Trudne słowo na dziś - usability

Dobry projekt strony to nie atakujące z każdej strony wodotryski, lecz tzw. usability. Ten termin znaczy tyle, co "użyteczność" i zawiera w sobie kilka istotnych funkcji. Strona internetowa powinna być dla użytkownika: przyjazna, intuicyjna, prosta w obsłudze, przyjemna w odbiorze. Jeśli potencjalny klient odwiedzi taką stronę, to z pewnością będzie zainteresowany ofertą takiej firmy i chętniej nawiąże współpracę. Nie zawsze ten najładniejszy projekt, będzie tym najlepszym. Ludzi często odrzuca wizualny chaos i trudność w uzyskaniu interesujących ich informacji. Pamiętaj - po pierwsze usability!