Jak się tanio i skutecznie dogrzać zimą?

znaleźć taki samochód, który by nie posiadał ogrzewania. Regulacja ogrzewania samochodowego może dokonywać się automatycznie w zależności od temperatury powietrza, może być także przeprowadzana ręcznie przez kierowcę. Jest to bar

Jak się tanio i skutecznie dogrzać zimą?

Ogrzewanie samochodu

Ogrzewanie samochodowe jest ogrzewaniem nawiewowym, które włączane jest w okresie, kiedy temperatura powietrza znacznie się obniża. W obecnych czasach trudno jest znaleźć taki samochód, który by nie posiadał ogrzewania. Regulacja ogrzewania samochodowego może dokonywać się automatycznie w zależności od temperatury powietrza, może być także przeprowadzana ręcznie przez kierowcę. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ nie wszystkie osoby lubią przebywać w bardzo ciepłych pomieszczeniach i nie chcą ściągać kurtek po wejściu do samochodu na przebycie krótkiej trasy. Samo ogrzewanie samochodowe od czasu do czasu może ulegać jakiejś awarii, a jego naprawą zajmują się wykwalifikowani mechanicy.


Kocioł węglowy centralnego ogrzewania

Kocioł centralnego ogrzewania opalany węglem

Kocioł węglowy centralnego ogrzewania jest również kłopotliwy w eksploatacji (ze względu na charakter materiału), ale posiada możliwość instalacji pewnych system/ów automatyki. Dodatkową zaletą jest możliwość pracy ciągłej oraz kumulacja energii w zbiorniku wodnym (który może posiadać alternatywną metodę podgrzewania ? np. elektryczną). System ten łatwo można przystosować do nowoczesnych metod opalania materiałami niewęglowymi. Kocioł centralnego ogrzewania instaluje się w kotłowni.

Wady i zalety:

trudny w sterowaniu (kocioł tradycyjny)
konieczność wykonania instalacji CO (kocioł centralny),
konieczność stałego nadzoru człowieka,
bardzo kłopotliwy nośnik energii.

Kocioł centralnego ogrzewania opalany gazem

Od kotła węglowego różni go znacząco charakter opału, co pozwala w większym stopniu dokonać automatyzacji procesu spalania.

Wady i zalety:

konieczność wykonania instalacji CO,
łatwość sterowania,
czyste spaliny,
czysta kotłownia,
wysoka sprawność energetyczna (kotły kondensacyjne),
możliwa współpraca z systemem solarnym (spadek zużycia gazu),
wyższe koszty eksploatacji.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie


Wymiennik ciepła typu rura w rurze

Rekuperatory ? przykłady
Płaszczowo-rurowy wymiennik ciepła
Wymiennik ciepła typu rura w rurze
Płytowy wymiennik ciepła
wymiennik spiralny
Wymiennik płaszczowo-rurowy

Osobny artykuł: Wymiennik płaszczowo-rurowy.

Wymienniki płaszczowo-rurowe są jednym z najczęściej spotykanych typów wymienników w przemyśle41. Uniwersalność tego wymiennika wynika m.in. z:

różnorodności możliwych układów (różna ilość biegów, przeciwprąd, współprąd, itd.)
możliwość użycia elementów standardowych (rury, kołnierze, uszczelki, itd.)
stosunkowej prostota obliczeń i dużej dostępności do odpowiedniego oprogramowania
możliwości zastosowania w bardzo dużym zakresie ciśnień i temperatur1
szerokiej gamy możliwych materiałów konstrukcyjnych1.

Zbudowane są z cylindrycznego płaszcza, w którym biegną wiązki rurek. Jeden z płynów przepływa w przestrzeni płaszczowej, a drugi wewnątrz rurek. Wymiana ciepła zachodzi w poprzek ścian rurek.

Szczególnym przypadkiem jest wymiennik typu rura w rurze. Jego zaletą jest duża prostota. Jego główną wadą jest mała wydajność (powierzchnia wymiany ciepła jest mniejsza niż powierzchnia płaszcza, co generuje duże straty ciepła do otoczenia).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a