Konieczne oprogramowanie dla szpitali

artykule.Papierowe dokumentyCzy prowadzenie papierowych dokumentacji to przeżytek, wielu przedsiębiorców powie, że tak. I w sumie maja rację, ponieważ mało która nowoczesna firma korzysta z papierowych dokumentów. Niestety instytu

Konieczne oprogramowanie dla szpitali Programy typu już niedługo staną się niezbędne dla każdej placówki medycznej. Dobrze jest już teraz wykupić odpowiednie licencje, jednak dlaczego jest to konieczne. O tej kwestii w artykule.

Papierowe dokumenty

Czy prowadzenie papierowych dokumentacji to przeżytek, wielu przedsiębiorców powie, że tak. I w sumie maja rację, ponieważ mało która nowoczesna firma korzysta z papierowych dokumentów. Niestety instytucje rządowe i państwowe dalej tkwią, mimo usilnych prób zmiany, w stosach papierów.

Wcale tak być nie musi, żeby załatwić jakąkolwiek sprawę w urzędzie można by najzwyczajniej w świecie zalogować się na swoje konto w urzędzie i tam dokonywać wszelkich zmian. Na szczęście jest nadzieja, ze niebawem się to zmieni. Szpitale niedługo czeka poważna zmiana w tej właśnie dziedzinie.


Zbliżająca się modernizacja

Kwestia elektronicznej dokumentacji medycznej w Polsce jest w trakcie wdrażania, przepisy niebawem wchodzą w życie, więc jeżeli jakaś placówka medyczna nie jest zaopatrzona w odpowiednie oprogramowanie, to powinna się pospieszyć. Ogólnym wymogiem dla placówek medycznych będzie posiadanie odpowiedniego oprogramowania, które musi funkcjonować w odpowiedni sposób, aby zapewnić dobre i sprawne działanie całej przychodni czy tez szpitala.

Taka przesiadka z dokumentacji wyłącznie papierowej na łączona, czyli elektroniczną z możliwością druku to nie lada przedsięwzięcie dla dyrektorów takich placówek. Pracownicy będą musieli zostać przeszkoleni, a oprogramowanie również kosztuje.


Przesiadka na e-dokumentację

W 2017 roku w życie wchodzą przepisy zobowiązujące placówki medyczne do zaopatrzenia się w system e-dokumentacji medycznej. To spora modernizacja, jeżeli chodzi o kwestie komputeryzacji służby zdrowia. Nowe systemy będą musiały spełniać wszelkie normy zawarte w ustawie. E-kartoteki pacjentów będą przechowywane w bazie danych dostępnej z internetu.

Na całym rozwiązaniu skorzystają oczywiście pacjenci, których dokumenty będą dostępne w bazie danych, nie będą musieli oni się przejmować przenoszeniem kartotek do innych placówek, ani przechowywać ich w domach. Ustawa wchodzi w życie 1 sierpnia 2017, przynajmniej wg. najnowszych danych. Raczej nie będzie już przesuwana (na początku planowano wprowadzić ją w życie z dniem 1 sierpnia 2014).