Krótko o papierze i poligrafii

jest dziedziną techniki zajmującą się procesami...wytwarzania druków. Na przestrzeni wieków zachodziły w niej zmiany, aż osiągnęła ona dzisiejszy etap przemysłowy, którego rozwój zachodzi w jeszcze szybszym tempie. Przemysł polig

Krótko o papierze i poligrafii Artykuły papierowe w przedsiębiorstwach są istotne, nawet bardzo. Mamy obecnie dużo sklepów mających w swojej ofercie papierowe artykuły. Można skorzystać na przykład z .

Poligrafia jest dziedziną techniki zajmującą się procesami...wytwarzania druków. Na przestrzeni wieków zachodziły w niej zmiany, aż osiągnęła ona dzisiejszy etap przemysłowy, którego rozwój zachodzi w jeszcze szybszym tempie. Przemysł poligraficzny jest szczególną dziedziną produkcyjną ? obejmuje on opracowywanie wzorców (form drukowych) oryginałów tekstowych i rysunkowych, i drukowanie za ich pomocą kopii, w większości na potrzeby masowego odbiorcy. Jak każdą dziedzinę produkcyjną, tak i poligrafię można określić poprzez wykorzystywane technologie, charakterystykę wyrobów i powiązania z innymi dziedzinami gospodarki.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Poligrafia


Nie ma reklamy bez marketingu

Marketing jest pojęciem ściśle powiązanym z reklamą. Właściwie to kampanie reklamowe są częścią marketingu. W dużych firmach są odrębne stanowiska specjalistów, którzy zajmują się tą dziedziną.

Czasami jednak mniejsze firmy potrzebują pomocy marketingowców, ponieważ nie radzą sobie z pozyskiwaniem klientów. Bardzo często to właśnie zły marketing, albo jego brak jest powodem złej sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa. W takim wypadku ekspert powinien stworzyć strategię marketingową, skupiająca się na pozyskiwaniu nowych klientów. Często wdrożenie w życie takiej strategii wymaga poniesienia bardzo dużych kosztów, na co firmy z problemami finansowymi nie chcą przystać.

Jednak rola marketingu jest nieodłączną częścią prowadzenia nowoczesnego przedsiębiorstwa. Wszyscy chcielibyśmy, żeby firmy konkurowały ze sobą na jakość swoich produktów, lub usług, ale niestety realia rynku są inne. Czasami dobry produkt nie wystarczy, ponieważ mało kto wie o tym, że dana firma go wytwarza.

Taka jest (między innymi) rola marketingu.


Offset bezwodny

Offset bezwodny ? rodzaj druku offsetowego, w którym forma drukowa nie jest zwilżana środkiem zwilżającym, tj. wodą z dodatkami. Do druku bezwodnego stosowane są specjalne formy drukowe (formy silikonowe) i specjalne farby cechujące się wysokim napięciem powierzchniowym. Offset bezwodny eliminuje problemy pojawiające się w offsecie klasycznym związane z kontaktem roztworu zwilżającego z farbą drukową (emulgacja farby, utrata połysku farb metalicznych) oraz z podłożem (zawilgocenie podłoża drukowego). Umożliwia też grubsze niż w offsecie klasycznym (tj. ponad 3,5 ?m) nałożenie farby ze względu na stosowanie specjalnej formy drukowej (analogia do wklęsłodruku). Jednak koszty druku i problemy technologiczne sprawiają, że w druku offsetowym zajmuje on stosunkowo niewielką przestrzeń niszową (np. zadruk powierzchni niechłonnych)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Offset_(poligrafia)


Poligrafia i DTP- praca

Operator DTP to osoba odpowiedzialna w drukarniach, wydawnictwach i wszędzie tam, gdzie drukuje się materiały w dużych ilościach, za poprawne przygotowanie plików, które będą drukowane. Zadanie w teorii łatwe i proste, jednak jeden mały błąd operatora DTP i nakład kilku tysięcy egzemplarzy gazet może być do wyrzucenia. W takiej pracy wiele rzeczy może pójść nie tak: zmiana papieru na inny, nowa drukarka z innymi tuszami, błędne prze konwertowanie barw. Do tego jeszcze błędy typu literówki, złe umieszczenie jakiegoś elementu czy też po prostu niedopracowanie kilku szczegółów. Wszystko to może się bardzo źle skończyć i przynieść duże straty- jest to więc praca w stresie i napięciu, bo jak coś pójdzie nie tak to zazwyczaj będzie właśnie na operatora DTP.


O działaniu reklamy

Reklama przybiera różną postać ? od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.

Czasami reklama występuje w formie ukrytej ? np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat ? co jest na pograniczu reklamy i edukacji lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.

Czasem reklama łączona jest z korzyściami dla osób decydujących o skorzystaniu z przedmiotu reklamy ? np. firmy sponsorują wyjazdy szkoleniowe lub pseudoszkoleniowe w atrakcyjne miejsca ? co jest na pograniczu reklamy i korupcji.

Ponieważ celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę, dlatego można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi np. skandal obyczajowy lub procesy sądowe. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół reklamy a tym samym siła oddziaływania kampanii reklamowej.

Ważną cechą odróżniającą w komunikacji poprzez media reklamę od public relations jest to, że reklama jest formą płatną, tzn. reklamodawca płaci mediom za nadanie komunikatu reklamowego i ma nad tym komunikatem pełną kontrolę.

Zdecydowana większość reklam charakteryzuje się celami komercyjnymi. Można jednak wyróżnić również reklamę społeczną oraz reklamę polityczną. Ponadto istnieją zjawiska łączące ze sobą wymienione typy reklam ? reklamy powstające w ramach kampanii marketingowych łączących cele komercyjne z celami społecznymi (tak prowadzony marketing określa się mianem marketingu społecznie zaangażowanego, ang. Cause Related Marketing). Tego typu reklam nie należy mylić z reklamami społecznymi.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama#Dzia.C5.82anie


Funkcje reklamy

Konkretnie - to co nas interesuje najbardziej w tym temacie to WZBUDZANIE ZAINTERESOWANIE PRODUKTEM, MARKĄ LUB USŁUGĄ. To jest bardzo ważny etap reklamy, z którego przechodzi się wprost do WZBUDZANIA POŻĄDANIA OFERTY.

Oczywiście duże znaczenie ma to, co jest przedmiotem reklamy. Najważniejszych zmysłem człowieka jest wzrok, tak więc to jest największe pole do działania, jeżeli chodzi o etap wzbudzania zainteresowania. Reklama ma PRZYCIĄGAĆ UWAGĘ, ZAINTERESOWAĆ. Jak można to osiągnąć? Tutaj wchodzi zasadniczy temat tego artykułu - fotografia reklamowa. Dobre zdjęcia jest podstawą, na której buduje się cały koncept - czyli hasło reklamowe, kolory, typografię, itd.

Kupujemy oczami, więc im lepiej coś na zdjęciu reklamowym wygląda, tym bardziej będziemy tym tematem zainteresowani. Źle sfotografowany produkt nie przyciągnie niczyjej uwagi, ba - wpłynie bardzo źle na odbiór marki, bo skojarzy się z barkiem profesjonalizmu i poważnego podejścia do klienta. Dobrze przedstawionym produktem okazujemy naszym odbiorcom szacunek, dbamy o estetyczne zaprezentowanie. Tak więc - fotografia reklamowa pełni rolę kluczową.