Pompy

muszą wykonywać. Jednym z rodzajów takich prac są między innymi roboty ziemne, których celem jest oczywiście odpowiednie przygotowanie podłoża dla posadowienia konkretnego budynku. Do najczęściej wykonywanych prac tego typu należą

Pompy

Koparki i równiarki ? jakie maszyny do robót ziemnych?

Maszyny budowlane to zróżnicowany sprzęt, który spełnia różne funkcje w zależności od charakteru pracy, jaką muszą wykonywać. Jednym z rodzajów takich prac są między innymi roboty ziemne, których celem jest oczywiście odpowiednie przygotowanie podłoża dla posadowienia konkretnego budynku. Do najczęściej wykonywanych prac tego typu należą oczywiście wykopy i nasypy. Aby można było wykonywać takie prace niezbędne są odpowiednie maszyny tego rodzaju co koparki czy równiarki. W tym przypadku używane są również często spycharki, czy zgarniarki. Każdy z takich sprzętów ma do spełnienia konkretne funkcje.


Różnica między częściami a materiałami eksploatacyjnymi

Czy filtry powietrza można zaliczyć do części zamiennych? Z jednej strony jak najbardziej bo są elementem maszyny mechanicznej i można je wymienić a z drugiej strony ich żywotność jest bardzo niska.

Niska żywotność takich elementów jak filtry powietrza, filtry oleju, filtry paliwa czy inne filtry wynika z przeznaczenia i konstrukcji tych elementów. Po prosu dość szybko zostają zanieczyszczone i tracą swoje właściwości. Właśnie z uwagi na to nazywa się je materiałami eksploatacyjnymi.


Hamulce na powietrze?

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.

W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.