Silniki spalinowe i ich "obudowy"

tacji poszczególnych jego elementów, dlatego czasem konieczna może okazać się wymiana danej części. Wiele osób nie bierze tego pod uwagę i do mechanika udaje się dopiero wtedy, gdy coś sie zepsuje lub gdy zdarzy się wypadek. Takim

Silniki spalinowe i ich

Zużywanie się części samochodowych

W trakcie poruszania się naszym pojazdem wiele jego części po prostu się zużywa. Im częściej nim jeździmy, tym szybciej przebiega proces eksploatacji poszczególnych jego elementów, dlatego czasem konieczna może okazać się wymiana danej części. Wiele osób nie bierze tego pod uwagę i do mechanika udaje się dopiero wtedy, gdy coś sie zepsuje lub gdy zdarzy się wypadek. Takim sytuacjom lepiej jest oczywiście zapobiegać, a pozwoli nam na to regularne kontrolowanie stanu poszczególnych części naszego samochodu. Warto tutaj wziąć pod uwagę szczególnie najważniejsze elementy, takie jak hamulce, ponieważ ich awaria mogłaby skończyć się dla nas bardzo niekorzystnie zarówno pod względem bezpieczeństwa na drodze, jak i finansowym.


Silnik diesla - fakty

Silnik o zapłonie samoczynnym (znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla, ZS) ? silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym, w którym ciśnienie maksymalne czynnika jest znacznie większe, niż w silnikach niskoprężnych (z zapłonem iskrowym), a do zapłonu paliwa nie jest wymagane żadne zewnętrzne źródło energii, ma miejsce zapłon samoczynny1. Do cylindra dostarczane jest powietrze, kiedy tłok zbliża się do swojego GMP następuje wtrysk paliwa, które następnie spala się po przekroczeniu w komorze spalania temperatury jego zapłonu. Do zainicjowania zapłonu nie są potrzebne tak jak w przypadku silnika o zapłonie iskrowym zewnętrzne źródła ciepła1. Stopień sprężania w silnikach wysokoprężnych mieści się w przedziale 12-251.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym


Silnik spalinowy tłokowy - podział

Klasyfikacja silników spalinowych tłokowych

Ze względu na sposób zapłonu, który także decyduje o rodzaju użytego paliwa silniki spalinowe dzielą się na:

silniki o zapłonie iskrowym, znane także jako silniki benzynowe (dawniej zwane silnikami gaźnikowymi)
silniki o zapłonie samoczynnym znane także jako silniki wysokoprężne lub silniki Diesla

Ze względu na rodzaj ruchu organu roboczego silniki spalinowe dzielą się na:

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym (w tym silnik rotacyjny)
silniki z tłokiem obrotowym (silnik Wankla)

Ze względu na układ cylindrów silniki spalinowe dzielą się na:

silniki rzędowe
silniki o przeciwległych cylindrach (silniki przeciwbieżne ? silnik bokser), układ nazywany też przeciwsobnym
silniki wielorzędowe, w tym silniki widlaste (w układzie V lub dwurzędowym) oraz silniki w układzie W (lub trzyrzędowym)
silniki gwiazdowe

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym silniki spalinowe dzielą się na:

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy