W grupie raźniej, ale co z transportem?

członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów zn

W grupie raźniej, ale co z transportem? Transport krajowe bywają ciężkie, szczególnie przy zorganizowanej wycieczce, zdarza się, że jest potrzeba zorganizowania

Kilka rzeczy o autobusie przegubowym

Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy


Autokar czy pociąg?

Porównując autokar do pociągu- na pierwszy rzut oka może wydawać się, że pociąg będzie lepszy. Jednak ma on swoje ograniczenia, których wynajęty autokar nie ma! Pociągi jak wiadomo jeżdżą po torach, nie ma torów, nie ma pociągów. Problematyczne są też trasy, które nie zawsze doprowadzą nas do celu bezpośrednio. Często bywa tak, że musimy się przesiadać i to nawet po kilka razy, co z dużą grupą np. dzieci stwarza problem.

Na tych polach autokar wygrywa z pociągiem. Czy jest coś w czym autokar jest gorszy od pociągu? Chyba tylko cena przejazdu, ale biorąc pod uwagę obecne ceny i ich tendencję wzrostową to może się okazać, że już niedługo pociąg będzie nieopłacalnym transportem dla zorganizowanych grup.


Hybrydowe autokary?

Szykuje się nowy przełom w dziadzinie napędzania pojazdów- napęd hybrydowy. To połączenie zalet silnika spalinowego oraz elektrycznego- podczas jazdy mały silnik spalinowy ładuje baterie do napędzającego pojazd silnika elektrycznego.

To rozwiązanie jest bardzo wydajne i tańsze niż większość obecnych napędów czysto spalinowych. Czy to możliwe że niedługo autobusy będą w ten sposób napędzane? Całkiem prawdopodobne, tak samo jak i inne pojazdy. Miejmy tylko nadzieję, że w związku ze zmniejszeniem kosztów eksploatacji zmniejszeniu ulegną też ceny biletów i przejazdów autokarami.