Zepsute auto? Trzeba znaleźć warsztat

stie dodatkowych kosztów związanych z naprawa auta to zawsze problematyczna sprawa. W końcu nikt nie lubi nieprzewidzianych wydatków, zwłaszcza gdy pojawiają się coraz częściej. Kiedy ma się auto starszej daty, to wizyty w warszta

Zepsute auto? Trzeba znaleźć warsztat Warto szukać uczciwego mechanika, gdyż to jedyna droga, by naprawić nasz samochód odpowiedni i rzetelnie. Jak dobrze wybrać mechanika i na co uważać?

Złomowanie starego auta

Kwestie dodatkowych kosztów związanych z naprawa auta to zawsze problematyczna sprawa. W końcu nikt nie lubi nieprzewidzianych wydatków, zwłaszcza gdy pojawiają się coraz częściej. Kiedy ma się auto starszej daty, to wizyty w warsztacie są coraz częstsze, a w efekcie wydajemy coraz więcej pieniędzy. Jak dobrze ktoś zauważył, auto to dziura bez dna, a im starsze tym bardziej jest bezdenna.

W pewnym momencie trzeba zadać sobie pytanie czy to się w ogóle opłaca? Niestety w większości przypadków się nie opłaca i jesteśmy zmuszeni poddać się pod przytłaczającymi kosztami ciągłych napraw. Na szczęście można jeszcze trochę nakładu finansowego odzyskać i sprzedać auto na złom, lub do komisu. Nie będą to oczywiście krocie, ale zawsze coś.


Czy ASO jest takie dobre?

Serwisowanie auta w ASO to dość droga sprawa, jednak i tak nie mamy 100% pewności, że wykonane tam usługi będą na odpowiednim poziomie. Właściciele nowych samochodów mają przymus jeżdżenia do ASO nawet z wymianą oleju, a pojechanie do innego serwisu grozi utratą gwarancji, a tego nikt by nie chciał.

Kolejną bolączką posiadaczy salonowych aut jest dostępność części po zakończonym okresie gwarancyjnym. Brakuje części używanych i zastępczych, a oryginalne coraz rzadziej dostępne są w Polsce.


Ceny naprawy starszego rocznika

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.